Przystanek Sieradz Warta

Przystanek osobowy Sieradz Warta zlokalizowany jest w km 58,154 linii kolejowej nr 14 (na tym kilometrze znajduje się oś przystanku). Należy pamiętać o rozróżnieniu między stacją i przystankiem osobowym - nie można nazwać punktu eksploatacyjnego Sieradz Warta stacją kolejową. Zgodnie z instrukcją Ir-1 (R-1) stacja to posterunek ruchu, który posiada możliwość zmiany kolejności jazdy pociągów wyprawianych na tor szlakowy (posterunek zapowiadawczy), w obrębie którego, oprócz toru głównego zasadniczego, znajduje się co najmniej jeden tor główny dodatkowy, a pociągi mogą rozpoczynać i kończyć jazdę, krzyżować się, wyprzedzać, zmieniać skład lub kierunek jazdy. Sieradz Warta nie spełnia tych kryteriów - pociągi mogą jedynie przejeżdżać w jedną lub drugą stronę po jednym lub drugim torze.

Przystanek na zdjęciu lotniczym (Źródło:Geoportal)

Przystanek składa się z dwóch peronów jednokrawędziowych o długości 150 m. W bezpośrednim sąsiedztwie przystanku znajdują się dwa przejścia dla pieszych w poziomie torów (kategoria E, zgodnie z Rozporządzeniem  Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 26 lutego 1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie). Przez długi czas swojego funkcjonowania przystanek był skomunikowany z resztą miasta linią autobusową, której pętla znajdowała się w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku. Z czasem, gdy przystanek stracił na znaczeniu, zrezygnowano z komunikacji autobusowej w okolicy, a wyposażenie popadło w ruinę. Zdemontowano wiaty oraz jeden z megafonów zapowiadających pociągi, ostatnimi czasy zniknęły także elementy oznakowania (wskaźniki W 4 oraz części krzyży św. Andrzeja). Przystanek wymaga remontu, ponieważ obecnie nie zapewnia wygody i bezpieczeństwa podróży, poważne zmiany zapowiadane są wraz z modernizacją linii kolejowej numer 14.

Widok w kierunku Zduńskiej Woli

Pociąg ŁKA przyjeżdża od strony stacji Sieradz

Tablica z nazwą przystanku (2015)

Widok na peron południowy

Źródła: